Zoeken

Parklaan 28

3016 BC

Rotterdam

tel: 010-2250488

web: http://www.payforpeople.nl

mail: a.limaheluw@payforpeople.nl

PRESS RELEASE

“Voor uitzendondernemers is de crisis ook écht een kans”

Woensdag 29 september organiseerde Pay for People weer een van haar populaire inspiratiebijeenkomsten. Deze keer verklapte Pay for People het geheim van een succesvol uitzendbureau. De opkomst was dan ook groot. Speciale gast was Patrick Hustinx, auteur van ‘Ondernemen in flex’. Hij vertelde waar je als uitzendondernemer op moet letten.

Trends
Na een warm welkom en een korte introductie van Wouter Veer, directeur Pay for People, is het woord aan Patrick Hustinx. Hij heeft zijn sporen in de uitzendbranche ruimschoots verdiend en weet als geen ander waaraan uitzendondernemers extra aandacht moeten besteden. Zo benadrukt Hustinx hoe belangrijk het is om altijd eerst de markt goed te verkennen. Volgens goede traditie van Pay for People neemt ook Hustinx daarom met de aanwezigen de laatste trends door. Hij meldt dat het aantal flexwerkers in de leeftijdsgroep 45+ komende tijd verder toeneemt, evenals het aantal uitzendkrachten zonder uitzendbeding. Ook signaleert hij, vanwege BTW-problematiek, minimale kansen voor flexwerkers bij de overheid en juist stijgende kansen in de industrie, techniek en gezondheidszorg.

Marktkansen
Het volgen van de trends in marktpopulatie is één ding, maar hoe zet je die kennis om in concrete kansen? “Realiseer je goed dat de flexmarkt altijd een jaar voor loopt op de gewone arbeidsmarkt”, vertelt Hustinx. “Probeer die voorsprong dan ook goed te benutten. En laat je niet uit het veld slaan door bijvoorbeeld de economische crisis. Hoge werkloosheid biedt uitzendondernemers juist kansen. Want hoe slechter het economisch gaat, hoe minder langdurige en hoe meer tijdelijke contracten er worden gesloten. Houd daarbij wel je liquiditeit goed in de gaten, want voorfinanciering is in tijden van crisis natuurlijk een risico. Daar kunnen organisaties als Pay for People je goed bij ondersteunen.”

Optimaal online proces
Maar er zijn meer manieren om je kansen als uitzendondernemer te vergroten. Hustinx noemt binding met medewerkers, strategisch partner worden van klanten en specialisatie als belangrijkste speerpunten. En hij benadrukt het belang van een optimaal online proces en finetuning van de backoffice. Daarover vertellen Timo Onink, adviseur flexbranche, en Timo Rijsdijk, marketing en sales support, vervolgens meer. Uitbesteden van de backoffice is volgens de heren van Pay for People het geheim van succesvolle uitzendondernemers. En daarbij helpt Pay for People graag. Naast perfecte verloning van flexkrachten en stipte facturatie aan klanten, biedt Pay for People uitzendondernemers ook veel meerwaarde: een groot netwerk, desgewenst advies en ondersteuning bij bedrijfsvoering door ervaren consultants uit de uitzendbranche, workshops, trainingen en inkoopvoordelen. En, in overleg strak ingeregelde debiteurenbewaking, inclusief creditchecks en waar nodig incassoprocedure.

Unieke applicatie
Pay for People biedt klanten die hun backoffice bij hen onderbrengen, toegang tot de unieke webapplicatie Pay4me. Hierin kunnen zij al hun gegevens raadplegen en zelf wijzigingen aanbrengen. Omdat Pay for People de applicatie in eigen beheer ontwikkelt, kan deze makkelijk worden aangepast aan de wensen van de klant. Zo stelt Pay4me klanten in staat tot digitaal dossierbeheer, digitale facturatie met eigen logo, uitgebreide rapportages, contractbeheer en facturatie van bemiddelde zzp’ers. Functionaliteiten waarmee uitzendondernemers grip houden op hun backoffice en waardoor zij hun handen vrij hebben om zich volledig te richten op het aantrekken van de markt.

Meer over de dienstverlening van Pay for People aan uitzendondernemers leest u op onze website. Wilt u ook een keer aanwezig zijn bij een van de inspiratiebijeenkomsten? Hou de site in de gaten voor nieuwe data.

07-October-2010

Meer persberichten van Pay for People

Fusie ABU en NBBU (30-Nov-2009)

Fusie ABU en NBBU..

Strandbeurs 2009 (12-Nov-2009)

..