Bonus populairder dan kerstpakket

Ruim zestig procent van de werknemers geeft de voorkeur aan een kerstbonus als kerstgeschenk. Het traditionele kerstpakket is dit jaar, net als vorig jaar, weer in populariteit gedaald. Slechts 24 procent geeft aan het liefst een kerstpakket van zijn of haar baas te ontvangen, ten opzichte van 35 procent in 2008. Toen koos 48 procent voor een geschenk in de vorm van een bonus. Deze resultaten komen naar voren uit het jaarlijkse online onderzoek van Unique Uitzendbureau naar de voorkeur van werknemers voor een kerstgeschenk. De optie om het kerstgeschenk over te slaan en dit te zien als een investering in het bedrijf is zeer impopulair. Slechts twee procent van de Nederlandse werknemers wil zijn of haar kerstgeschenk opgeven om het bedrijf deze kostenpost te laten besparen. Werknemers blijken toch gehecht aan een attentie aan het eind van het jaar. Acht procent geeft aan graag een geschenkbon te ontvangen en zes procent stelt het op prijs om een donatie aan een goed doel te kunnen doen.

21-December-2009